Przedruki

 

Szukaj

Przedruki


Stephen C. Meyer

Szkolne nauczanie o naukowym odstępstwie od neodarwinizmu (2005)

download-ikona

Przekład z języka angielskiego: Dariusz Sagan email-ikona website-ikona

Przedruk z: Na Początku... 2005, nr 1-2 (190-191), s. 55-57.

Streszczenie:

Autor odpowiada na krytykę swojego stanowiska w sprawie nauczania na lekcjach przyrody w szkołach państwowych w Stanach Zjednoczonych o problemach neodarwinizmu, którą przeprowadzili Eugenie C. Scott i Glenn Branch w artykule opublikowanym na łamach Trends in Ecology and Evolution. Meyer zauważa, że Scott i Branch błędnie przypisują mu pogląd całkowicie odrzucający ewolucjonizm. Tymczasem Meyer nie neguje ewolucji rozumianej jako zmiana w czasie lub pochodzenie z modyfikacją, lecz jedynie kwestionuje prawdziwość neodarwinowskiego mechanizmu ewolucji.

Data wstawienia tekstu na stronę: 18 maja 2005 r.

Informator

     
  

Jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach ZGL "Nauka a Religia", napisz o tym na ten e-mail: darsag@wp.pl

  
     

Odwiedza nas 27 gości oraz 0 użytkowników.